phone09129636822 envelope info@َdigibongah.com

ورود ثبت

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز عبور *
مرا به بخاطر بسپار

ایجاد حساب کاربری

پر کردن تمامی فیلدهایی که با علامت (*) مشخص شده اند الزامی است.
نام *
نام کاربری *
رمز عبور *
تکرار رمز عبور *
ایمیل *
تکرار ایمیل *
Captcha *
Reload Captcha

400 نفر از مشاورین املاک تهران پزشک هستند

مشاوران املاک تهران

 

رئیس صنف مشاورین املاک تهران در مصاحبه ای به ارائه آمار ریز بنگاه داران تهرانی پرداخت که در این میان به نکات قابل توجهی از جمله حضور پزشکان و روحانیون در صنف مشاورین املاک اشاره شد.
مصطفی قلی‌خسروی در ابتدا به ترکیب شغلی مشاورین املاک اشاره کرد و گفت: 40 درصد از مشاورین املاک ما در تهران مهندس عمران هستند و بخش مهمی از آنان نیز به صورت همزمان به ساخت و ساز خانه مشغولند. 17 تا 18 درصد مشاورین املاک دارای مدرک کارشناسی در رشته حقوق هستند که نشان از پیوند تدریجی این شغل با علم و آگاهی دانشگاهی است.

همچنین در تهران 100 تا 120 روحانی در عین تلبس به لباس روحانیت در صنف خرید و فروش خانه نیز فعالیت میکنند. از نکات قابل توجه دیگری که میتوان به آن اشاره کرد، حضور بانوان در این صنف است. 350 مشاور املاک تهران از بانوان هستند که از این تعداد 120 نفر آنها دارای لیسانس حقوق میباشند.

خسروی در ادامه به نکته جالبی اشاره کرد: 400 نفر از مشاورین املاک ما نیز پزشک هستند و در حالیکه به شغل طبابت مشغول هستند، دارای بنگاه معاملات املاک میباشند.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک با اشاره به اینکه مشاورین املاک در صورتیکه قصد انعقاد قرارداد شخصی داشته باشند باید از قانون تبعیت کنند گفت: اگر مشاور املاکی قصد داشته باشد خانه و ملکی را برای خودش معامله کند و به زبان دیگر خودش یکی از طرفین معامله باشد، حتما طبق قانون باید این مسئله را در قرارداد ذکر کند در غیر اینصورت خلاف قانون عمل کرده است.

موضوع بعدی که خسروی به آن اشاره کرد، مسئله شکایات شهروندان از مشاورین املاک بود: در حال حاضر مردم هفته ای 100 تا 120 شکایت از

مشاورین املاک ثبت میکنند که اغلب این شکایات به علت اختلافات بین موجر و مستاجر است. به طور مثال بخشی از پول ودیعه نزد مشاور املاک به امانت سپرده میشود تا هزینه های آب و برق و... که به عهده مستاجر بوده از پول پیش کسر شود. این هزینه معمولا بیشتر از پولی است که به بنگاه دار داده میشود و نهایتا مستاجران به جای اینکه از موجر شکایت کنند، از مشاور املاک شکایت میکنند. باید این نکته را ذکر کنیم که مالکان حق ندارند بخشی از پول پیش خانه را به مشاور املاک بسپارند بلکه خودشان باید با مستاجر اقدام به حل و فصل قضایای مالی نمایند تا اختلاقات اینچنینی نیز رخ ندهد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

اخبار بازار مسکن

No More Articles