phone09129636822 envelope info@َdigibongah.com

ورود ثبت

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز عبور *
مرا به بخاطر بسپار

ایجاد حساب کاربری

پر کردن تمامی فیلدهایی که با علامت (*) مشخص شده اند الزامی است.
نام *
نام کاربری *
رمز عبور *
تکرار رمز عبور *
ایمیل *
تکرار ایمیل *
Captcha *
Reload Captcha

بازار مسکن اواخر خرداد 98 شروع به خودنمایی می‌کند

بازار مسکن خرداد 98

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان و تعطیلات 14 و 15 خرداد، تصریح کرد: اواخر خرداد ماه تازه بازار مسکن سال 98 شروع به خودنمایی می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز،آخرین میانگین ماهانه قیمت به ثبت رسیده در کارنامه بازار مسکن در سال ۹۷ مرز ۱۱ میلیون تومان بوده است. آیا اجاره‌بهای مسکن در سال ۹۸ به ویژه در ماه مبارک رمضان افزایش پیدا خواهد کرد؟

ابوالفضل موسوی بیوکی، نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با «تجارت‌نیوز» با بیان اینکه پارامترهای متعددی بر بازار مسکن در سال جدید تاثیرگذار است، گفت: پر واضح است که بازار مسکن تابع حجم عرضه نسبت به حجم تقاضاست. به عبارتی با توجه به وضعیت اقتصادی کشور باید منتظر ماند تا رفتار متقاضیان اصلی در بازار مسکن مشخص شود، چنانچه متقاضیان اصلی به دلیل کاهش قدرت خرید به سمت تملک و خرید مسکن پیش نروند تقاضا برای اجاره مسکن طی سال جاری بیشتر خواهد شد که این عامل خود باعث افزایش اجاره‌بهای مسکن می‌شود.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین بازار مسکن وابسته به شرایط اقتصادی کشور است، بدین معنا که آیا سرمایه‌گذاری در سال جاری مجدد به سمت بازار‌های خودرو، ارز، سکه و بورس است یا اینکه تمام سرمایه‌گذاری در بازار مسکن متمرکز می‌شود؟ بنابراین سرمایه‌گذاری مردم در سال جدید هم بر قیمت ملکی و هم قیمت رهن و اجاره مسکن تاثیرگذار است.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: اگر مردم سرمایه‌های خود را از بازار مسکن به سمت بازار‌های خودرو، ارز، سکه و بورس حرکت دهند این بازار با رکود مواجه خواهد شد، اما اگر همچنان سرمایه‌ها در بازار مسکن باشد و سرمایه‌های سرگردان هم به سمت این بازار حرکت کند بازار مسکن هم از نظر ملکی به صورت مستقیم و هم از نظر رهن و اجاره به صورت غیر مستقیم با رونق همراه خواهد شد، بدین صورت که متقاضیان اصلی مسکن خریداری کرده و صاحب خانه برای زندگی می‌شوند و همچنین افراد برای سرمایه گذاری مسکن خریداری کرده و سپس آنرا رهن و اجاره داده‌اند.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین بانک نقش اساسی و پررنگی بر اقتصاد و بازار مسکن دارد. به عبارتی سه عامل نرخ تورم، نرخ سود سپرده‌های بانکی و نرخ سود وام‌های مشارکتی تخصیصی از سوی بانک‌ها بر نوسانات قیمتی بازار مسکن بسیار تاثیر‌گذار هستند.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: همچنین وضعیت بودجه جاری کشور در سال ۹۸ بسیار حائز اهمیت است، به طوری که میزان فروش نفت، اخذ مالیات و رونق تجارت و روابط بانکی نیز تاثیرگذار بر بازارها هستند. چنانچه تکلیف این موارد مشخص شود مردم نقدینگی خود را در بازارهای خودرو، ارز، سکه، بورس و مسکن سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان و تعطیلات ۱۴ و ۱۵ خرداد، تصریح کرد: معتقدم چشم‌انداز بازار مسکن در سال جاری اگر شرایط اقتصادی کشور به همین منوال باشد و شرایط بحرانی پیش نیاید بعد از تعطیلات ۱۵ خرداد قابل تحلیل می‌شود، به عبارتی اواخر خرداد ماه تازه بازار مسکن سال ۹۸ شروع به خودنمایی می‌کند.

منبع : تجارت‌نیوز

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

اخبار بازار مسکن

No More Articles